ROSALES módszer

A hangszertanulás irányelvein alapuló módszer

A program megálmodója:
Nagy Mária 
  • Hegedű-brácsa művész, szolfézs-énektanár
  • Operaház gyermek műsorainak játékmestere, 
  • Hangszervarázs Zenetanoda és Rosales Zeneovi - ZeneBölcsi alapítója, (vezetője)
  •  
 
A módszer,
a kották, feladatfüzetek és segédanyagok kidolgozója:
  • Klarinét művész, tanár
  • Hangszervarázs Zenetanoda és Rosales Zeneovi - ZeneBölcsi vezetője
  • (jelenleg a 4. gyermekét várja)
  •  

    Mit nyújt nekünk a ROSALES módszer?                  

    • 38 éven keresztül, szorgos méhecske módjára kiépített segédanyagot ad a kezünkbe.
    • Kották, játékfüzetek, matricák segítik az órák menetét.
    • Saját szerkesztésű, állandóan bővülő játékgyűjteményből szemeznek a tanárok a foglalkozásokon.
    • 30 alkalomra kidolgozott metodikára tervezhetjük a tanmenetet. 

     

    • a helyes légzést, az élet megalapozását, a tanulást, a gyakorlást tanítja meg.
    • a zenei játékokon, tréfás feladatlapokon-füzeteken, hangszerismereten (furulya) keresztül fejleszti a finommotorikát.
    • a taktilis (tapintási érzékelést), a hallást, a ritmust, a test koordinációját és harmóniáját alapozza meg.
    • a gyerekdalok vidám hangulatúak, így ezek éneklésével, játékával érzelemvilágunk is érzékenyebb, izgalmasabb, színesebb lesz.
    • a rengeteg, de egészséges dicséret, a sok pozitív élmény, önbecsülést nyújt. (matricaalbum)
    • a feszélyezetlen közegben történő évközi koncertjeinken, harmonikus, egészséges szereplésvágyat tudunk kialakítani.
    • a mi módszerünkben a furulya elsősorban egy ugródeszka a kottaolvasás alapos megismerésével egy választott hangszerhez jutáshoz. 
    • a tehetségesebb gyermekek társaiknál hamarabb folytathatják a hangszeres ismereteiket.
    • kis csoportokban, állandó létszámmal folytatjuk tevékenységünket.

        —————————————————————–

        A ZENE nemcsak harmóniát, ritmust alakít ki az életünkben, hanem rajta keresztül rengeteg olyan szokáshoz, információhalmazhoz, helyes légzés használathoz, mozgáshoz vezet, amely nélkül nemcsak a tanulást, de az életet sem lehet elképzelni. 

         

        Mit fejleszthetünk a zenei nevelés által?

        • Racionális, logikus gondolkodást,
        • Memóriát,
        • Metrum és ritmusérzéket,
        • A dinamikát, - hangszínt,
        • Belsőhallást,
        • Érzelmi motiváltságot,
        • Szereplést és kiállást,
        • Művészeti képességet, érzékenységet,
        • Beszédhiba kijavítását,
        • Érzelmet, képzeletet, ábrázolást, kreativitást,
        • Intelligenciát, IQ-t,
        • Zenei érzékeket.
        • A test harmóniáját, mozgás kordinációt,
        • Kézügyességet, finommotorikát,
        • Szociális viszonyt a világhoz, kapcsolatteremést, 
        • Alkalmazkodást a többiekhez, toleranciát,
        • A szabályok betartását,
        • Mozgáskoordinációt, az egyensúly érzékelését,
        • Irányok, formák megismerését,

        A zenén keresztül az agy mindkét féltekét erősítjük!

          • Hisz tudjuk az agy bizonyos részei hét éves korra már teljesen kialakulnak, elsősorban főleg azok, amelyek az IQ fejlesztéséért felelősek.
          • Minden energiánkat abba fektetjük, hogy játékosan ugyan, de amilyen hamar csak lehet, használjuk ki a gyermekek „szivacs” befogadóképességét.
          • A kutatások azt bizonyították be, hogy az intelligencia a két agyfélteke közti idegpályák összekötésének kiegyensúlyozottságától függ, hogy mennyire képesek egymást támogatva harmóniában működni.

         

        A bal agyfélteke

        • Olvas, ír, számol,
        • Racionálisan és logikusan rendszerez,
        • Tervez, sorba rendez és végrehajt,
        • Következtető,
        • Problémamegoldó,
        • Szabályszerető,
        • Beszéd, kifejezés, alkotás, kimondásért felelős,
        • Időérzékelő, a ritmusérzékért felelős,
        • A hangszeres játék technikai feladatinak elvégzése a szerepe,
        • Jobboldali testrész irányítását végzi.

        A jobb agyfélteke

        • Énekel, zenét szerez, zenei hallásért felelős
        • Kreatív, ábrándozó, képzelgő, érzelgő,
        • Nem érdekli a sorrend, összképet lát, jó a térlátása,
        • Jó a humorérzéke, a beszéd színezetét érzékeli,
        • Színt, mintázatot, formát, képet felismerő,
        • A zenei képességekért felelős, pl: abszolút hallásért, dinamikáért, hangszínért, a hang magasságáért, zenemegértéséért
        • A művészeti képességekért
        • A baloldali testrész működését végzi.

         

        A szervezetünk csak akkor képes normális, kiegyensúlyozott működésre, ha mindkét agyféltekét egyformán működtetjük. 

          /vissza a FOGLALKOZÁSainkhoz                                                     vissza a FŐOLDALra