ROSALES módszer

A hangszertanulás irányelvein alapuló módszer

A program megálmodója:
Nagy Mária 
  • Hegedű-brácsa művész, szolfézs-énektanár
  • Operaház gyermek műsorainak játékmestere, 
  • Hangszervarázs Zenetanoda és Rosales Zeneovi - ZeneBölcsi alapítója, (vezetője)
  •  
 
A módszer,
a kották, feladatfüzetek és segédanyagok kidolgozója:
  • Klarinét művész, tanár
  • Hangszervarázs Zenetanoda és Rosales Zeneovi - ZeneBölcsi vezetője
  • (jelenleg a 4. gyermekét készíti az életre)
  •  

Mit nyújt nekünk a ROSALES módszer?                  

  • 38 éven keresztül, szorgos méhecske módjára kiépített segédanyagot ad a kezünkbe.
  • Kották, játékfüzetek, matricák segítik az órák menetét.
  • Saját szerkesztésű, állandóan bővülő játékgyűjteményből szemeznek a tanárok a foglalkozásokon.
  • 30 alkalomra kidolgozott metodikára tervezhetjük a tanmenetet. 

 

  • a helyes légzést, az élet megalapozását, a tanulást, a gyakorlást tanítja meg.
  • a zenei játékokon, tréfás feladatlapokon-füzeteken, hangszerismereten (furulya) keresztül fejleszti a finommotorikát.
  • a taktilis (tapintási érzékelést), a hallást, a ritmust, a test koordinációját és harmóniáját alapozza meg.
  • a gyerekdalok vidám hangulatúak, így ezek éneklésével, játékával érzelemvilágunk is érzékenyebb, izgalmasabb, színesebb lesz.
  • a rengeteg, de egészséges dicséret, a sok pozitív élmény, önbecsülést nyújt. (matricaalbum)
  • a feszélyezetlen közegben történő évközi koncertjeinken, harmonikus, egészséges szereplésvágyat tudunk kialakítani.
  • a mi módszerünkben a furulya elsősorban egy ugródeszka a kottaolvasás alapos megismerésével egy választott hangszerhez jutáshoz. 
  • a tehetségesebb gyermekek társaiknál hamarabb folytathatják a hangszeres ismereteiket.
  • kis csoportokban, állandó létszámmal folytatjuk tevékenységünket.

—————————————————————–

A ZENE nemcsak harmóniát, ritmust alakít ki az életünkben, hanem rajta keresztül rengeteg olyan szokáshoz, információhalmazhoz, helyes légzés használathoz, mozgáshoz vezet, amely nélkül nemcsak a tanulást, de az életet sem lehet elképzelni. 

 

Mit fejleszthetünk a zenei nevelés által?

  • Racionális, logikus gondolkodást,
  • Memóriát,
  • Metrum és ritmusérzéket,
  • A dinamikát, - hangszínt,
  • Belsőhallást,
  • Érzelmi motiváltságot,
  • Szereplést és kiállást,
  • Művészeti képességet, érzékenységet,
  • Beszédhiba kijavítását,
  • Érzelmet, képzeletet, ábrázolást, kreativitást,
  • Intelligenciát, IQ-t,
  • Zenei érzékeket.
  • A test harmóniáját, mozgás kordinációt,
  • Kézügyességet, finommotorikát,
  • Szociális viszonyt a világhoz, kapcsolatteremést, 
  • Alkalmazkodást a többiekhez, toleranciát,
  • A szabályok betartását,
  • Mozgáskoordinációt, az egyensúly érzékelését,
  • Irányok, formák megismerését,

A zenén keresztül az agy mindkét féltekét erősítjük!

    • Hisz tudjuk az agy bizonyos részei hét éves korra már teljesen kialakulnak, elsősorban főleg azok, amelyek az IQ fejlesztéséért felelősek.
    • Minden energiánkat abba fektetjük, hogy játékosan ugyan, de amilyen hamar csak lehet, használjuk ki a gyermekek „szivacs” befogadóképességét.
    • A kutatások azt bizonyították be, hogy az intelligencia a két agyfélteke közti idegpályák összekötésének kiegyensúlyozottságától függ, hogy mennyire képesek egymást támogatva harmóniában működni.

 

A bal agyfélteke

  • Olvas, ír, számol,
  • Racionálisan és logikusan rendszerez,
  • Tervez, sorba rendez és végrehajt,
  • Következtető,
  • Problémamegoldó,
  • Szabályszerető,
  • Beszéd, kifejezés, alkotás, kimondásért felelős,
  • Időérzékelő, a ritmusérzékért felelős,
  • A hangszeres játék technikai feladatinak elvégzése a szerepe,
  • Jobboldali testrész irányítását végzi.

A jobb agyfélteke

  • Énekel, zenét szerez, zenei hallásért felelős
  • Kreatív, ábrándozó, képzelgő, érzelgő,
  • Nem érdekli a sorrend, összképet lát, jó a térlátása,
  • Jó a humorérzéke, a beszéd színezetét érzékeli,
  • Színt, mintázatot, formát, képet felismerő,
  • A zenei képességekért felelős, pl: abszolút hallásért, dinamikáért, hangszínért, a hang magasságáért, zenemegértéséért
  • A művészeti képességekért
  • A baloldali testrész működését végzi.

 

A szervezetünk csak akkor képes normális, kiegyensúlyozott működésre, ha mindkét agyféltekét egyformán működtetjük. 

/tovább a FOGLALKOZÁSainkhoz